




Psygnosis powstał w 1984 r. z prochów Imagine Software. Część programistów z likwidowanej firmy, z Ianem Hetheringtonem na czele postanowiła założyć nowe studio. Nazwę wzięli od tytułu gry na C64, Psyclapse, nad którą pracowali jeszcze jako Imagine Software. Projekt nie został ukończony, ale tytuł wydawał się interesujący. Zamiast „clapse” dodano „gnosis” (co oznacza gnozę, czyli ruchy religijne późnego antyku). W efekcie stworzona została być może najbardziej tajemnicza nazwa spośród wszystkich producentów gier.
(C) Google
Zajrzyj do Sakkary w Egipcie. Jest tam kompleks świątynny mający około dwadzieścia sześć sarkofagów, które są precyzyjnie wykonane z marmuru. Być może nic w tym nadzwyczajnego ale problem rodzi się wtedy gdy zaczniemy myśleć po co i dlaczego ktoś miał by je tam umieszczać zwłaszcza gdy obecnie wszystkie są puste. Ich wielkość z góry mówi o tym, że nie były one przeznaczone dla ludzi. Ich długość jest ponad pięciometrowa a wysokość ponad trzy metrowa. Aby podnieść pokrywę jednego z nich, brak nam we współczesnych czasach narzędzi i technologii aby to uczynić. Ktoś jednak wszystkie je otworzył. Po co?