




Rok 1984 był najbardziej przełomowy w całej historii gier komputerowych. W grudniu cała Wielka Brytania padła na kolana, gdy Ultimate Play the Game wypuściło Knight Lore.
Finał innej gry Ultimate Play the Game, Pentagramu był podobny: „Dalszy ciąg twojej przygody nastąpi w Mire Mare” Czyli już nie Miremare, lecz Mire Mare. Nazwa tajemniczej krainy ewoluowała. Ostatecznie jednak gra nigdy się nie ukazała. Była pierwszą dużą i oczekiwaną grą w dziejach, której produkcja nie została ukończona. Spekulacje czym było lub czym mogło być Mire Mare trwają na internetowych grupach dyskusyjnych do dzisiaj.
Twórcy Ultimate Play the Game, bracia Stamperowie w żadnym z wywiadów nie wyjaśnili kulisów jej produkcji. Pozostają jedynie spekulacje, że Mire Mare sposobem widzenia akcji miało być odejście od izometrycznego rzutu na pole akcji Knight Lore (na zdjęciu mapa z tej gry). Podobno projekt Mire Mare został rozpisany na papierze, ale nawet nie rozpoczęto kodowania. Fani jednak cały czas pamiętają o niedoszłej legendzie.
Wywiad z braćmi Stamperami z czasów gdy pracowali w firmie Rare
Źródło grafiki: CRASH
Tagi: gry wideoretrozapomniane
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
Niemal równolegle Matthew Smith zmagał się z nieukończonym Megatree.
Knight Lore dotarło na giełdę w Warszawie jeśli dobrze pamiętam pod koniec 1985. Na parterze a może nawet na poziomie -1 (w szatni) przegrywał mi je koleś który miał największe stoisko spectrumowskie.
Jak na dzisiejsze standardy to panowie nie wykonali wielkiej pracy. Produkcja MM kosztowała prwnikiem ze 2 tysiączki funtów, nie więcej
Czytałem wywiad z pracownikami Ultimate w którym padło, że gra na 90% nie wyszła poza fazę projektów. Prawdę i tak znają tylko bracia Stamper.